דיסני מול נטפליקס מי שולטת כיום בסטרימינג?

דיסני

בזירת הסטרימינג העולמית, המאבק בין דיסני+ לנטפליקס הוא אחד הקרבות המרכזיים והמסקרנים ביותר. כל אחת מהחברות מובילה בזכות תכנים ייחודיים, קטלוג עשיר ואסטרטגיות שיווק שונות. אך הזכיות בפרסי האמי 2024, עם הובלתה של דיסני עם הסדרה "שוגון", עשויות להטות את המאזניים.

Netflix ענקית הסטרימינג עם הבסיס המגוון

נטפליקס, שנחשבת לאחת מחלוצות תחום הסטרימינג. מחזיקה בעמדה מובילה עם מעל 238 מיליון מנויים בעולם נכון לשנת 2024. נטפליקס נבנתה על הבסיס של תוכן מגוון שמותאם לצרכים גלובליים. החל מסדרות מקוריות כמו "הכתר", "בית הנייר", ו-"דברים מוזרים" (Stranger Things). ועד סרטי תעודה וסדרות אנימציה מהפופולריות שקיימות כיום.

ב-2023, נטפליקס אמנם הצליחה לרשום מספר זכיות בפרסי האמי, אך לא התבלטה כמו בשנים קודמות. אחת ההצלחות הגדולות שלה הייתה "וונסדיי". סדרת דרמת האימה ששבתה את הקהל עם עיבוד רענן למשפחת אדמס. יחד עם "ברידג'רטון" שזכתה להמשך הצלחה עם העונה החדשה. אך חשוב לציין, שככל שנטפליקס מנסה להמשיך להוביל את השוק, היא מתמודדת עם תחרות הולכת וגוברת מצד מתחרים. כמו דיסני+, Amazon Prime Video, HBO Max ועוד.

Lady Gaga – Bloody Mary (TikTok Remix | Speed Up) | Wednesday Dance Scene

דיסני+: האימפריה המתפתחת

דיסני+ היא שחקנית צעירה יחסית, שהושקה ב-2019, אך הצליחה לצבור כ-160 מיליון מנויים עד 2024. היתרון הגדול שלה טמון בספרייה העשירה של מותגים מוכרים. כמו מארוול, מלחמת הכוכבים, וסרטי Disney הקלאסיים. דיסני גם רכשה את זכויות התוכן של פיקסאר ו-20th Century Fox. מה שהוסיף לה יצירות על זמניות כמו "אווטאר", ו-"הסימפסונים".

בזמן שנטפליקס מתמקדת בתוכן מגוון, Disney מתמקדת ביצירת חוויות פרנצ'ייז משולבות. כותרי מארוול כמו "לוקי" ו-"וונדה-ויז'ן" הפכו ללהיטים אדירים. בנוסף, סדרות הקשורות ליקום "מלחמת הכוכבים" כמו "המנדלוריאן" ו-"אסוקה" ממשיכות לצבור פופולריות עצומה.

הסימפסונים

הזכיות בפרסי האמי: דיסני+ נוגעת בפסגה עם "שוגון"

אחת הסדרות שגרמה לדיסני+ להתרומם בזירה היוקרתית הייתה שוגון. שהצליחה לזכות בלא פחות מ-18 פרסים, כולל ארבעה בטקס האמי המרכזי ב-2024. הסדרה, דרמה היסטורית שמתרחשת ביפן הפיאודלית. זכתה לשבחים בזכות העלילה העשירה שלה, השחזור ההיסטורי והמשחק המרשים. הפרסים שנקטפו על ידי "שוגון" מציבים את דיסני+ כלא רק ספקית של תוכן פופולרי, אלא גם כמי שמסוגלת לייצר תוכן איכותי ויוקרתי. המסוגל להתמודד על פרסים מול ענקיות כמו נטפליקס ו-HBO.

הזכיות הללו מוסיפות לדיסני+ נופך של יוקרה. ומקרינות על המותג כולו כמי שמסוגל לשלב בין תוכן מסחרי מבוסס פרנצ'ייז לתוכן אמנותי וחדשני.

מי שולטת כיום בשוק הסטרימינג?

למרות שנטפליקס היא עדיין המובילה בשוק במונחים של מספר מנויים ותוכן מגוון. דיסני+ ממשיכה לצמצם את הפער ומציגה צמיחה מהירה. הפוקוס של Disney על תוכן בעל מותגים חזקים כמו מארוול ומלחמת הכוכבים. נותן לה יתרון ברור בקרב קהל מעריצים מסור. עם זאת, נטפליקס מציעה קטלוג רחב יותר, שכולל תכנים מכל הז'אנרים ומכל העולם.

ההבדלים בין השתיים ניכרים גם באסטרטגיות התמחור שלהן. נטפליקס העלתה מחירים בשנים האחרונות והציעה מנויים שונים עם פרסומות. בעוד דיסני+ שומרת על מחירים תחרותיים, אך גם שוקלת הרחבת תכניות הכוללות פרסומות.

תחזית לעתיד

שוגון צפויה עונה 2 2026

בעתיד הנראה לעין, התחרות בין נטפליקס לדיסני+ צפויה להימשך ואף להחריף. דיסני+ תמשיך להשקיע בהרחבת התוכן שלה על בסיס מותגים קיימים. בעוד נטפליקס תתמקד בהפקת תכנים חדשים ומקוריים שמטרתם להגיע לקהל גלובלי רחב ככל האפשר.

בהתחשב בזכייה של Disney באמי, במיוחד עם הצלחת שוגון בפרסי האמי ה- 76. ניתן לצפות שדיסני+ תמשיך להתבסס גם בזירה האיכותית ולא רק המסחרית. עם זאת, נטפליקס תמשיך לחדש ולשמור על מעמדה כחברת סטרימינג מובילה בזכות גיוון התכנים ואסטרטגיה המתמקדת בכל קהלי היעד.

שוק הסטרימינג יהפוך בשנים הקרובות לשדה קרב מתוחכם עוד בהרבה. כאשר כל אחת מהחברות תנסה לנצל את היתרונות הייחודיים שלה ולמשוך קהלים מגוונים מאוד.

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *