מניות טסלה: בדרך לנחיתה כואבת או זינוק מחודש?

‎⁨מניות טסלה בדרך לנחיתה כואבת או זינוק מחודש⁩

במשך שנים, מניות טסלה (TSLA) זינקו לשמיים כמו טיל של SpaceX. המשקיעים לא יכלו להפסיק לדבר על החזון הירוק של אילון מאסק, הרכבים החשמליים שכבשו את השוק, והחדשנות חסרת התקדים בתחום בינה מלאכותית הנהיגה האוטונומית. אבל לאחרונה, משהו משתנה. כן, טסלה עדיין נחשבת לאחת החברות המובילות בשוק החשמל, אך האם היא עדיין מובילה בחדשנות? ואולי מתחרים רציניים כבר מערערים את מעמדה?

האם המניה מתחילה להתעייף?

נכון, מניות טסלה נותרו חזקות ויציבות יחסית, אך קצב העלייה שלהן מתחיל להראות סימני האטה. השיאים המדהימים שראינו בשנים האחרונות הופכים לפחות שכיחים, והמניה עצמה לא עפה לשמיים בקצב המהיר שהיינו רגילים אליו. מה זה אומר?

בחודשים האחרונים, מניית טסלה אמנם עלתה, אבל בקצב הרבה יותר איטי מבעבר. האם זה סימן לשינוי בציפיות השוק? או שהמשקיעים פשוט מצפים כעת ליותר מהענקית החשמלית?

התחרות מתחממת: מתחרים חדשים נכנסים לזירה

לא רק טסלה זיהתה את הפוטנציאל בשוק הרכב החשמלי. מתחרות חדשות נכנסות לשוק במהירות, וטסלה כבר לא לבד. ריוויאן (Rivian) ו-לוסיד (Lucid) הן שתי חברות שמושכות תשומת לב רבה בשוק. כל אחת מהן מביאה טכנולוגיות מתקדמות ורעיונות ייחודיים שמציעים תחרות ישירה לטסלה.

לדוגמה, ריוויאן כבר השיקה את רכב השטח החשמלי שלה (R1T), שהפך ללהיט בארה"ב. רכב עם עיצוב ייחודי שמדבר לקהל רחב. החברה נהנית מתמיכה של אמזון ופורד, מה שמוסיף לה אמינות רבה בקרב משקיעים. ומי היה מאמין שטסלה תמצא את עצמה מתמודדת מול משאית שטח חשמלית, כאשר היא עצמה עדיין לא הצליחה להביא את ה-Cybertruck לייצור מלא?

גם לוסיד, חברה חדשה יחסית, מציעה רכבי יוקרה חשמליים שמנסים לאתגר את טסלה. דגם ה-Lucid Air מציע טווח נסיעה מרשים של מעל 800 קילומטרים לטעינה אחת – נתון שטסלה מתקשה להשיג.

גם יצרניות רכב מסורתיות לא נשארות מאחור

יצרניות הרכב המסורתיות לא מוותרות על השוק החדש הזה. פורד עם ה-Mustang Mach-E ו-GM עם הדגמים החשמליים החדשים שלה מצטרפות לתחרות ומציעות פתרונות משלהן. פורד, למשל, כבר הכריזה על מספר שיא של הזמנות לחשמלית שלה, והיא מצליחה לעמוד באתגרים של הייצור הרבה יותר טוב מטסלה עם הדגמים החדשים שלה.

‎⁨מניות טסלה בדרך לנחיתה כואבת או זינוק מחודש⁩ פורד

מניות טסלה: איך זה משפיע על המשקיעים?

המשקיעים מתחילים לחשוב מחדש. האם טסלה עדיין מובילה את השוק או שהיא מתחילה לאבד גובה למתחרים? מניות טסלה ממשיכות לעלות, אך בקצב איטי יותר. השאלה העיקרית היא האם קצב העלייה ימשיך להיות יציב או שהחברה עלולה להתמודד עם ירידה לא צפויה בעקבות תחרות הולכת וגוברת.

מצד אחד, משקיעים ותיקים שומרים על אמון בטסלה, בעיקר בזכות החזון העתידי של החברה והטכנולוגיה שלה בתחום האנרגיה המתחדשת. מצד שני, משקיעים חדשים מחפשים אלטרנטיבות בחברות אחרות, שמציעות רעיונות חדשניים ופתרונות אטרקטיביים במחירים טובים בהרבה. מעוניינים בקבלת מידע על שוק ההון, השקעות, כנסו לאתר xbo.

קצב הצמיחה של המניות: טסלה מול מתחרותיה

כשבוחנים את צמיחת המניות של החברות השונות, ניתן לראות הבדלים בולטים. מניות טסלה זינקו בקצב מהיר במיוחד בשנים האחרונות. מ-2019 עד 2021, המניה צמחה בכ-1,200%. עם זאת, בשנה האחרונה קצב הצמיחה של המניה האט, והיא עלתה בקצב מתון יותר, במיוחד לאור העיכובים בהשקת דגמים כמו ה-Cybertruck.

לעומת זאת, ריוויאן משכה משקיעים בזכות תמיכת אמזון ופורד, אך קצב צמיחת המניה שלה היה איטי יחסית ואפילו שלילי מאז הנפקתה ב-2021. משקיעים רבים חוששים מיכולתה להתמודד עם תחרות כה קשה.

גם לוסיד מציעה טכנולוגיה מרשימה עם דגמים יוקרתיים. למרות זאת, קצב צמיחת המניה היה מתון יותר מטסלה. החברה צעירה יחסית בשוק, ושווי השוק שלה עומד על כ-30 מיליארד דולר, נמוך בהרבה מזה של טסלה. עם זאת, לוסיד נחשבת ליריבה חזקה בשוק היוקרה בזכות רכבים עם טווח נסיעה יוצא דופן.

פורד, מצידה, ממשיכה לגדול בקצב יציב אך איטי יחסית. מניית פורד לא נסקה כמו זו של טסלה, אך היא ממשיכה לייצר עניין רב בקרב משקיעים מסורתיים בזכות אמינותה.

⁨מניות טסלה בדרך לנחיתה כואבת או זינוק מחודש⁩ סייברטראק

האם מניות טסלה מזכירות את מניות אפל?

מניות טסלה מזכירות מאוד את מניות אפל בשוק הסמארטפונים. כמו שאפל מובילה עם האייפון, כך גם טסלה מובילה את שוק הרכב החשמלי עם טכנולוגיות ייחודיות ועיצוב פורץ דרך. שתיהן בנו מותגים יוקרתיים שמציעים חוויית משתמש מתקדמת וחדשנות שמזניקה אותן מעל המתחרים.

עם זאת, ממש כמו חברת אפל שלא נשארה לבד בשוק הסמארטפונים, גם טסלה כבר לא לבד. מתחרות חדשות בשוק הרכב החשמלי. כמו: לוסיד ו-ריוויאן, מציעות טכנולוגיות חדשות, טווחי נסיעה מרשימים ומחירים תחרותיים. השקת אייפון 16 מזכירה את המצב הזה היטב – אמנם אפל ממשיכה לשמור על מעמדה, אך כל יום קמות מתחרות שמציעות מוצרים מתקדמים במחירים נמוכים ממנה. בדיוק כך, מניות טסלה עשויות להיתקל בתחרות גוברת ככל שהשוק מתפתח.

מניות טסלה: האם זה הזמן לפזול לצדדים?

טסלה עדיין מחזיקה בחזון העתיד הירוק ומובילה את השוק, אך הקצב האט, והתחרות מתעצמת. מניות טסלה אולי טסות, אבל, כמו מניות אפל, יש מתחרות ששווה לשקול אותן. מתחרים כמו לוסיד וריוויאן מציעים חדשנות, ביצועים ומחירים שונים. המשקיעים יצטרכו להסתכל גם על האופציות האחרות כדי להבטיח רווחים.

אין תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *